Wednesday, April 22, 2009

Kenapa Orang Kita sekarang ramai pondan?

Hi salam sahabat untuk semua,

Mungkin anda rasa lucu dengan soalan diatas? Mungkin juga anda berkata " kenapa lah si kyro tanya soalan ini,macam tiada isu lain mau bincang".Memang benar,isu-isu yang terlalu berat dan isu-isu politik tidak akan saya sentuh tapi isu pondan dan tomboi ni perlu disentuh juga.

Setiap hari saya melihat ramai anak-anak remaja kita yang terbalik kot.Yang lelaki nak jadi perempuan manakala yang perempuan nak jadi lelaki....apa hal? Dulu-dulu kita jarang melihat senario ini tapi sekarang sudah jadi lumrah.

Ini statistik yang saya buat sendiri hasil pengamatan harian.Dalam 10 lelaki ada 3 pondan dan dalam 10 perempuan ada 2 tomboi.

Macamana saya buat kira-kira ini? OK saya ada kedai,dalam satu hari saya duduk di kedai antara 8 hingga 10 jam.Setiap satu jam saya melihat sekurang-kurangnya satu pondan lalu depan kedai.Ada kalanya mereka berjalan beramai-ramai dalam satu pasukan yang mengandungi 9 orang.Cuba bayangkan betapa besar mulut orang normal ternganga tengok pondan jalan ramai-ramai.

Pondan ni pula semakin kita dok pandang dia, semakin ligat dia lentok-liuk badan dia.Bukan apa dia suka dan perasan orang suka tengok dia.Apa lagi mulalah dia naik minyak....aaww sana aaww sini sambil jeling-jeling jejaka yang dok perhati dia.Suara dia alahaiiii....lembutnya meloyakan I tau......

Yang tomboi pula setiap hari saya lihat jalan berpasangan dengan teman wanita dia.Pakai macam lelaki,seluar terlondeh macam anak-anak remaja lelaki sekarang.Pakai baju besar nak tutup dada dia.Siap hisap rokok pula tu.Bila jalan terbongkok-bongkok...nak tunjuk sasa tapi takut nampak dada.Apalagi...angkat bahu jalan kengkang.Sebijik macam orang utan di Sepilok,Sandakan.Suara buat-buat parau.Rambut kontot.Alamak....apa nak jadi?

Setiap hari memang saya tak dapat elak ada saja pondan dan tomboi lalu lalang dan singgah kedai saya.Itu yang memang sah pondan dan tomboi.Yang metro sexual tak kira lagi.

Metro Sexual ni lelaki lembut ala-ala pondan tak jadi.Tapi rasa saya kalau hilang kawalan silap-silap haribulan jadi juga kot.Jenis yang ini lagi ramai kita saja tak perasan.Mereka ni suka shopping pergi buat facial macam kebiasaan orang perempuan lah.Tapi dalam lembut-lembut mereka ni ada juga yang perkasa sampai dapat anak lima.

Agak-agak andalah ya...kenapa mereka jadi begini? Adakah salah asuhan atau pemakanan atau ada sebab-sebab lain.Perbualan saya dengan seorang doktor baru-baru ini mengejutkan saya. Walaupun tiada kajian terperinci dibuat namun menurut doktor tersebut makanan kita hari ini dah tak boleh harap.Kenapa?

Macamana nak harap....? Sayur-sayuran buah-buahan semuanya sudah tercemar dengan baja berlebihan dengan racun serangga sampai ulat pun tak nak makan.Sekarang ulat pun dah lebih pandai dari kita.Ayam yang kita makan disuntik dengan hormon untuk mempercepatkan pembesarannya.Jadi kita pun makan hormon tu sama.Itu yang kita nampak budak-budak sekarang yang lelaki nak jadi perempuan yang perempuan nak jadi lelaki.Yang normal pula kena obesiti.Cuba perhati ramai kanak-kanak yang mengalami obesiti.Mana tak nya hari-hari bedal ayam kfc lepas tu minum cola.Pilihan makanan tak seimbang.Jangan hairan kanak-kanak pun dah kena diabetes sekarang.Ibu bapa kena hati-hati dan terapkan pemakanan yang sihat dikalangan anak-anak.Sayur kalau dapat elok tanam sendiri.

Panjang lebar ceramah doktor tadi dan saya pesan anak-anak makan lebih banyak ikan.Tapi sekarang ikan pun kena bom....kita makan serpihan bom la pula....kata anak saya. Haii...dunia dunia...apa dah jadi.Masalah air kita tak sentuh lagi.

Apa-apa pun jagalah kesihatan Minda,Fizikal dan Rohani kita.

3 comments:

  1. He he he bagus posting ko ni. Aku ada juga pengalaman tentang pondan dan tomboi (lesbian)ni. Ish bukan akulah, aku wanita sejati. Nanti aku postkan tunggu.........sekejap wahai sayang.

    ReplyDelete
  2. wah! ramainya... hmmm saya pun pernah terjumpa pondan di uitm.. banyak pelajar uitm menjadi pondan atas pengaruh kawan2. Kawan baik saya sendiri juga sekarang sudah menjadi seorang perempuan. Yang tensen tu, dulu dia dah la kulit muka kasar rambut pun curly ala om di pasar... sekarang kulitnya halus mulus dan rambut rebonding lagi... dress up alamak macam perempuan sejati... suara saja yang masih belum. Kalau tidak dorang ni suka makan hormon untuk cantikan kulit... XD

    ReplyDelete
  3. hahaha jangan heran sekarang lelaki semakin pupus.Kawan baik aku dari kecil sama2 sekolah di Tandek sekarang sudah jadi perempuan tinggal di KL lagi ooo....cantik gilerrrrr....

    Hari itu di kedai sepasang kekasih (gay) bergaduh, cemburu punya pasal,sbb 'boyfriend' dia bawa lelaki lain.Whuakaka.Pasangan kekasih ni punya lah tegap, muscular bah.

    ReplyDelete